Naszaklasa

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2011-05-01 10:11:30

Jomoko

Moderator

Zarejestrowany: 2011-04-29
Posty: 19
Punktów :   

Ksiega Młodego Toribashanina

Założyłem ten wątek z uwagi na to że 40% polskich graczy to White Belt-y.
Będą tu umieszczane porady i artykuły dotyczące podstawowej wiedzy z zakresu Toribash-a.
Singleplayer: Ruchy
Wszystkie jointy mają dwa podstawowe stany: Hold i Relax. Mają też dwa dodatkowe, te jednak różnią się w niektórych jointach. Mimo wszystko najczęściej pojawiają się Contract i Extend, w którym jedna funkcja jest przeciwieństwem drugiej.
Hold - joint próbuje sztywno utrzymać część ciała w obecnej pozycji.
Relax - joint jest całkiem bezwładny, luźny.
Extend - zależnie od jointa, zazwyczaj się wyprostowywuje.
Contract - Antagonistycznie, joint zazwyczaj się zgina.
http://i26.tinypic.com/317du9v.png
1. Neck - Szyja.
Contract - przechyla głowę do tyłu
Extend - przechyla głowę do przodu

2. Hands - dłonie, klikając na nie zmieniamy je w tryb gripowania/grabowania. W tym stanie dotykając nimi czegoś, chwytamy to. Na niektórych serwerach jest to wyłączone.

3. Wrists - Nadgarstki.
Contract - Zgięcie nadgarstka
Extend - Całkowite wyprostowanie nadgarstka

4. Elbows - Łokcie.
Contract - Zgięcie łokcia
Extend - Wyprostowanie łokcia

5. Arms - Ramiona.
Raise - Podnosi ręce
Lower - Opuszcza ręce

6. Pecs
Contract - Maksymalne poruszenie rąk przed siebie
Extend - Lekkie wygięcie rąk za siebie

7. Chest - Klatka piersiowa.
Left Rotating - Skręt tułowia w lewo
Right Rotating - Skręt tułowia w prawo

8. Lumbar - mięsień lędźwiowy.
Right Bending - Przechylenie ciała na prawo
Left Bending - Przechylenie ciała na lewo

9. Abs - Brzuch.
Contract - Schylanie się do przodu
Extend - Wychylanie się do tyłu

10. Hips - Uda.
Contract - Ruszenie nogą do przodu
Extend - Ruszenie nogą do tyłu

11. Glutes - Pośladki.
Contract - Przesuwanie nogi do środka
Extend - Odsuwanie nogi na zewnątrz

12. Knees - Kolana.
Contract - Zgięcie kolana
Extend - Wyprostowanie kolana

13. Ankles - Kostki.
Contract - Zgięcie stopy
Extend - Obciągnięcie stopy

Singleplayer: Terminy

Dismemberment - dosłownie rozczłonkowanie. Jest to uszkodzenie jointa, spowodowane odpowiednio mocnym uderzeniem. Zdismemberowany joint przybiera kolor krwi, zaczyna krwawić i odlatuje od reszty ciała. Dismemberment powoduje, że przeciwnik zranionego otrzymuje bonusowe punkty, których ilość zależy od uszkodzonego jointa. W skrócie DM.

Fracture - złamanie, jest wynikiem odpowiednio mocnego uderzenia w jointa. Przybiera on wtedy jasnoniebieski kolor i tracimy nad nim kontrolę, on zaś traci ograniczenia wygięcia (można np. nienaturalnie zgiąć kolano do przodu). Złamanego jointa nie można już wyrwać. Fracture powoduje, że przeciwnik zranionego otrzymuje bonusowe punkty, których ilość zależy od uszkodzonego jointa.

Treshold [Fracture Treshold/Dismemberment Treshold]
- Siła uderzenia potrzebna do złamania/odczłonowania jointa określa się w ustawieniach gry. Domyślnie wynosi 100.

Grab, grip - chwytanie czegoś za pomocą dłoni. Aby coś chwycić, należy kliknąć na dłoń (powinna stać się płaska). Uchwyt symbolizuje pół-przezroczysta kulka między obiektem chwytanym a dłonią. W niektórych trybach grab jest wyłączony.

Madman - replay, w którym gracz niczym szaleniec wpada w furię i niszczy uke. Przyjęło się, że madmanem można nazwać replay, w którym gracz robi conajmniej 5 dm lub uszkadza conajmniej głowę, obie ręce i obie nogi (poglądy na ten temat się różnią).

Opener - W single player, ruch, który pozwala na zebranie pędu i rozpoczęcie silnego ataku. W multiplayer ruch, którym rozpoczynamy grę. W zależności od trybu może on trwać jedną lub więcej tur. Celem openera jest zadanie największych strat przeciwnikowi lub zajęcie dogodnej pozycji do ataku lub obrony. Niektóre mody niemal całkiem opierają się na openerach (np. instagibfeet). Najwięcej openerów powstaje dla trybu wushu.

Split - dosłownie rozpołowienie. Oznacza to dm jednego z jointów torsu, tj. chest, lumbar lub abs. Gdy tak się stanie, postać będzie podzielona na dwie połowy: nogi i tors z rękami i głową.

Decap, decapitation - pozbawienie siebie lub przeciwnika głowy. Oznacza to dismemberment szyi (necka). Nowi gracze często mylą decap z oderwaniem dowolnego jointa. Za decap otrzymuje się 15000 punktów.

Splitcap - replay, w którym występuje jednocześnie split i decap, nic ponad to.

Engage distance - odległość graczy od siebie. Domyślnie wynosi ona 100. W skrócie ED.

Boomhit - cios, w którym więcej niż jeden joint ulega dismemberowaniu.

Instagib
- termin zapożyczony z innych gier, gdzie oznaczało to zabicie jednym strzałem/ciosem. Tutaj oznacza to, że coś, co ma status instagib, jeśli trafi jointa, natychmiastowo nastąpi dm, choćby tylko lekko go musnęło. Status instagib może mieć dowolna część ciała gracza lub obiekt w modzie. Gdy jest to część ciała gracza, nie można zranić samego siebie, gdy jest to obiekt, rani on wszystkich. Jeśli zetkną się dwie rzeczy instagib, nie stanie się nic (napieranie instagib dłonią na instagib klocek nie spowoduje dm dłoni, podobnie dotknięcie instagib rąk dwóch przeciwnych graczy).

Disqualify (DQ) - dyskwalifikacja. Dotknięcie podłoża częścią ciała inną niż stopa lub ręka lub dotknięcie czymkolwiek miejsca poza ringiem. Przy włączonym trybie sumo, możemy dotykać ziemi nadgarstkami i stopami. Przy dyskwalifikacji, od miejsca DQ wychodzi okrąg, którego kolor możemy wybrać, kupując odpowiednie przedmioty.

Skeet, skeet shot - urwanie części uke i wyrzucenie jej, a następnie wyrwanie kolejnej części i rzucenie nią w poprzednią. Rzadziej spotykane jest wyrwanie własnej części, aby nią rzucić. Skeet shot wygląda bardzo efektownie i jest dość trudny do wykonania.

Match frames
- ilość klatek dostępnych w walce. Po ich upłynięciu walka kończy się i wygrywa osoba z większą ilością punktów. Można też skończyć walkę przedwcześnie, przez dq. MF wyrażane jest przez żółtą liczbę w górnej środkowej części ekranu. W skrócie MF

Turn frames
- ilość klatek upływających co turę. Może to być stała lub zmienna liczba. Jeśli jest ona zmienna, pod licznikiem MF widzimy ilość klatek, która upłynie w obecnej turze.

Dojo - okrąg lub kwadrat występujący w niektórych trybach gry. Wypadnięcie poza obszar dojo oznacza dyskfalifikację.

Rozgrywka MP

http://i27.tinypic.com/vyqmfl.png
1. Czat. Aby napisać coś, należy wcisnąć enter.
2. Okienko do wyboru czatu (można przełączać między głównym czatem a np. rozmową prywatną z graczem)
3. Ilość TC.
4. Informacja mówiąca o pozycji w kolejce.
5. Przycisk do zakupu InstaBoosta (więcej w "Boosting")
6. Kolejka graczy. Pierwsi dwaj to walczący.
7. Streak - ilość wygranych pod rząd. Jedna gwiazdka to jedno zwycięstwo.
8. Ilość punktów, nick, pas i ranking.
9. Timer - pokazuje ilość czasu na wykonanie tury.
10. Ilość MF do końca gry.
11. Ilość TF, która upłynie w następnej turze (widoczne tylko gdy TF nie jest stałe).

W uproszczeniu, po wejściu na serwer zostajemy włączeni do kolejki. Czekamy wtedy na własną walkę, w między czasie możemy rozmawiać z innymi graczami. Gdy następuje nasza kolej, wciskamy spację i rozpoczyna się walka. Mamy określoną ilość czasu na wykonanie ruchów i następuje kolejna tura. Przegrany idzie na koniec kolejki, zaś zwycięzca walczy z kolejną osobą w kolejce.

Terminy:
Opener - tak jak kolega JtanK wcześniej opisał, ruch otwierający walkę. Często bardzo dobry opener daje nam dużą przewagę podczas walki.

Rodzaje openerów:
Shovel ( Aikido, Sambo) - ruch polegający na podniesieniu i wyrzuceniu przeciwnika poza dojo, robiąc to całkowicie symetrycznie. Często ten ruch jest ciężki do pokonania, jednak bardziej zaawansowanym graczom nie stanowi on przeszkody w wygraniu walki. Ruch ten zazwyczaj stosują gracze niemający żadnego pojęcia o modzie w którym grają.
Sweep ( Wushu ) - opener, którego zadaniem jest wyskok w stronę przeciwnika aby spowodować u niego jak największe obrażenia. Stosowanie tego typu ruchów może być niebezpieczne, gdyż przy chwili nieuwagi możemy doprowadzić do własnej dyskwalifikacji bądź możemy po prostu nie trafić.
Snap Kick ( Taekkyon ) - opener w którym gracz wyprowadza kopnięcie w kierunku przeciwnika. Polega on na zrelaksowanym kolanie, które następnie w kolejnej turze prostujemy wykonując mocne kopnięcie.

Comeback ( przeważnie Wushu )
- to ruch dzięki któremu możemy spowrotem znaleźć się obok naszego przeciwnika. Sztuką comebacków jest trzymanie się blisko ziemi, aby dowolnie manipulować kierunkiem w którym chcemy się przemieszczać. Często nieudany comeback kończy się wysokim wyskokiem w górę, dyskwalifikacją, bądź lot w całkowicie innym kierunku niż sobie to planowaliśmy. Tak jak wcześniej pisałem opanowanie tego typu ruchów zajmuje sporo czasu i wymaga szybkiego myślenia, ponieważ czas nas goni.

Runner
- osoba która podczas walki wyskakuje w całkowicie innym kierunku niż przeciwnik po zdobytej przewadze punktowej, aby zwiększyć swoje szanse na wygraną. Takie zachowanie jest powszechnie uważane za NIE PROFESJONALNE. czyli noob sux fag

Leaver
- osoba wychodząca z gry podczas walki. Zazwyczaj kiedy przegrywa. Jest to zachowanie karygodne. :inkwizytor:

Farming - nieregulaminowe zdobywanie pieniędzy w bardzo krótkim czasie. Tyczy się to zarówno pieniędzy jak i QI. Osoby "farmiąc" są karane zawieszeniem konta.

Random frac ( Wushu ) - pechowa sytuacja w której któraś część ciała gracza ulega złamaniu na skutek mocne uderzenia w ziemię.


Fuck Yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plSerwis komputerowy pruszków www.owczarki-niemieckie.com.pl materace hilding