#1 2011-05-02 22:08:53

Jomoko

Moderator

Zarejestrowany: 2011-04-29
Posty: 19
Punktów :   

Animowany Kalejdoskop

Następne wyzwanie. Cakper wyszukał animację, a ja zabrałem się do pracy. Tym razem rozwiązanie było stosunkowo proste. Przy drugiej próbie uzyskałem zamierzony efekt.
Podstawowy efekt:
http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_54_59_3.gif
http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_55_27_0.gif

Program: GIMP 2.2.x i dodatek GAP (GIMP Animation Package)
Linki do GAP i nie tylko.
Materiały: Kalejdoskop wykonany wg wspomnianego już tutka Kalejdoskop z wykorzystaniem GAP
Niezbędny skrypt: Settings... – Pozwala na zmianę ustawień animacji. Skrypt jest tutaj razem z instrukcją instalacji. Jest tam jeszcze jeden skrypt warty instalacji. Jego zastosowanie możesz zobaczyć w tutorialu Animowany avatar.

   Jeśli nie masz ochoty tworzyć kalejdoskopu możesz pobrać ten z powyższego tutoriala.
Jeszcze jedna uwaga. Nie będziesz bezpośrednio używał dodatku GAP, a jedynie filtru Filter all Layers..., który instalowany jest razem z GAP.

1.   Otwórz plik kalejdoskopu.
2.   Z menu Obraz wybierz Tryb -> RGB. Plik kalejdoskopu to GIF więc zapisany jest w trybie indeksowanym co uniemożliwia właściwe użycie Filter all Layers....
3.   Z menu Filtry wybierz Filter all Layers....
4.   W oknie Select Filter for Animated Apply w okienku Search (Szukaj) wpisz map i kliknij Znajdź według nazwy (Search by Name).

http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_54_02_0.png


5.   W okienku wyników wyszukiwania zaznacz plug-in-map-object i kliknij w przycisk Zastosuj zmienne wartości (Apply Varying).

http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_54_02_1.png


Otworzy się okno Odwzorowanie na obiekt.

6.   W oknie odwzorowania w zakładce Opcje jako Obiekt docelowy ustaw Prostopadłościan.
7.   Zaznacz funkcję Przezroczyste tło i Wyświetl szkielet.

http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_54_02_2.png



8.   W zakładce Światło ustaw Typ źródła światła na Bez światła.

http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_54_02_3.png



9.   W zakładce Ułożenie w opcji Obrót ustaw parametr Y na -45. Sześcian obróci się wokół osi Y o 45 stopni.
10.   Parametr Z w opcji Obrót ustaw na -180.

http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_54_02_4.png



11.   Sprawdź nazwę najniższej warstwy w obrazie kalejdoskopu. Moja to: Ramka 1 (40ms) (combine).
http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_54_59_0.png

12.   W zakładce Prostopadłościan jest sześć rozwijanych menu nazwanych Obrazy na płaszczyznach prostopadłościanu w każdym z nich ma być ustawiona warstwa Ramka 1 (40ms) (combine) z pliku kalejdoskopu.
13.   Kliknij Ok[/b] w oknie Odwzorowanie na obiekt.

http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_54_59_1.png



Na pierwszej warstwie odwzorowany zostanie sześcian i wyskoczy okno powtórnego wywołania odwzorowania.

14.   W okienku dialogowym Animated Filter Apply kliknij w Kontynuuj (Continue). Powtórnie otworzy się okno Odwzorowanie na obiekt.

   Teraz konieczne jest wykonanie małych obliczeń. Musisz ilość stopni (360) podzielić przez liczbę klatek otwartej animacji. W przypadku tego tutka to 49. Od wyniku jaki uzyskasz odejmij 180. Zaokrąglasz uzyskany wynik do jednego miejsca po przecinku. Uzyskasz -172,6. Zapomnij o minusie, czyli masz 172,6. Zapamiętaj tę liczbę. Za chwilę będzie ci potrzebna.

15.   W oknie odwzorowania w zakładce Ułożenie przesuń suwak Z w opcji Obrót na 172.6.
16.   W zakładce Prostopadłościan we wszystkich sześciu płaszczyznach, w przypadku tego tuta, ustaw warstwę Ramka 49 (40ms) (combine) i kliknij Ok.

   Na najwyższej warstwie odwzorowany zostanie sześcian i wyskoczy okno powtórnego wywołania odwzorowania. Trochę inne niż poprzednio, ale to nie istotne.

17.   W okienku dialogowym Animated Filter Apply kliknij w Kontynuuj (Continue).

   Teraz możesz iść na naprawdę długi spacer. Mój komputer ma procesor AMD Athlon(TM) XP 1500+ 1000MHz i 1024 pamięci, a męczył się z przeliczeniem odwzorowania pozostałych czterdziestu siedmiu warstw ponad godzinę. Nie obciążaj więc zbytnio swojej maszyny i zajmij się innymi sprawami Uśmiech.

18.   Z menu Filtry wybierz Animacja -> Settings.
19.   W oknie dialogowym ustaw prędkość wyświetlania klatek na 100.
20.   Sposób wyświetlania na replace (zastąp) i kliknij Ok.
http://www.gimpuj.info/gallery/23489_10_03_09_7_54_59_2.png
21.   Zapisz plik w formacie GIF pamiętając o zaznaczeniu Zapisz jako animację w oknie eksportu.

   ...i to już koniec.


Fuck Yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plArchitektura budownictwo i projektowanie Trizer - opinie i cena Meble na wysoki połysk sklep